Σελίδες

Τετάρτη, 8 Αυγούστου 2012

Open Theater

Το Open Theater ήταν ένας από τους πειραματικούς θιάσους της θεατρικής avant garde, που έδρασε από το 1963 μέχρι το 1973 στην Νέα Υόρκη. Άρχισε ως μια ομάδα άσκησης ηθοποιών, με στόχο την έρευνα της υποκριτικής διαδικασίας και την ανάπτυξη νέων τεχνικών υποκριτικής. Κεντρικές φυσιογνωμίες αυτής της ομάδας ήταν ο Joseph Chaikin, ο οποίος είχε συνεργαστεί για τέσσερα χρόνια με τον Living Theater πριν την δημιουργία του Open Theater, και ο Peter Feldman, ηθοποιός και σκηνοθέτης του σχήματος.

Η αφορμή για την δημιουργία του Οpen Theater ήταν ένα σεμινάριο πάνω σε μη ρεαλιστικές τεχνικές υποκριτικής με την Nola Chilton. Το 1963, με την αποχώρηση της Chilton, ο Chaikin ανέλαβε να συνεχίσει αυτήν την δουλειά, ιδρύοντας και επίσημα την ομάδα, στην οποία συμμετείχαν δεκατέσσερις ηθοποιοί και τέσσερις συγγραφείς. Ο Chaikin, βαθιά επηρεασμένος από τους Becks και την συμμετοχή του στις παραστάσεις του Living Theater, οδήγησε την ομάδα με στόχο την έρευνα πάνω στον ηθοποιό και την σύνδεση του με τον ρόλο. Αν και η κοινή φιλοσοφία πάνω σε καλλιτεχνικά ζητήματα των δύο ομάδων είναι φανερή, το Open Theater δεν αποδεσμεύτηκε ποτέ από τον θεατρικό συγγραφέα, τον οποίο ο Chaikin τον θεωρούσε απαραίτητο για την θεατρική δημιουργία. Την ίδια περίοδο (1964-19689), το Living Theater κατά την Ευρωπαϊκή του περιοδεία είχε περάσει σε μια λογική κολλεκτιβιακής δημιουργίας χωρίς θεατρικό συγγραφέα. 

Έτσι, στην καρδιά του Open Theater βρίσκονταν η Megan Terry, ο Jean-Claude van Itallie, η Irene Fornes και ο Michael Smith. Ακολουθώντας τα βήματα του Living Theter, το Open Theater κάνει μια Ευρωπαϊκή περιοδεία, όμως τα μέλη της ομάδας παρά την στενή επαγγελματική συνεργασία και την αυστηρά συλλογική διαδικασία δημιουργίας, ποτέ δεν οργανώθηκαν ως συλλογικότητα στην μη επαγγελματική τους ζωή. 

Η έρευνα του Open Theater πάνω στον ηθοποιό οδήγησε στην ανάπτυξη της τεχνικής του αυτοσχεδιασμού ως κεντρικό εργαλείο παραγωγής θεάτρου.
Την έρευνα αυτή καθοδήγησε για ένα διάστημα και η Viola Spolin. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία καθιερωμένων πλέον ασκήσεων υποκριτικής και η άσκηση πάνω σε νέες φόρμες και τεχνικές, παρόμοιες με αυτές της Γκροτοφσκικής μεθόδου. 

Μετά την διάλυση της ομάδας το 1973, μέλη της δημιούργησαν άλλους θιάσους όπως The Talking Band, Medicine Show Theatre Ensemble και το Spiderwoman Theater.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου