Σελίδες

Τετάρτη, 1 Αυγούστου 2012

The Ridiculous Theatrical Company

Κάτι άξιο προσοχής στο μανιφέστο του Ludlam είναι το γεγονός ότι τα αξιώματα που αφορούν την ζωή μπλέκονται αδιακρίτως με αυτά που αφορούν το θέατρο και παράγουν μια από κοινού θεώρηση των πραγμάτων, όπου ζωή και θέατρο είναι ένα και το αυτό. Η τελευταία φράση που θέλει το θέατρο μακριά από την “βρώμα της τέχνης” αναπαράγει ένα αίτημα της Αμερικάνικης avant garde ενάντια στην ελιτίστικη λογική της “καθαρής” τέχνης, που είναι απομακρυσμένη από την ζωή. 

Ο Charles Ludlam ταύτισε ακόμα περισσότερο την ιδέα του Theater of the Ridiculous με το θέατρο των Ομοφυλοφίλων. Η αρχική σύνδεση μεταξύ αυτών των δύο έγινε από την χρήση drag queens του Ridiculous Theater ως ηθοποιούς και την συχνή τακτική του να παίζουν άντρες γυναικείους ρόλους και το αντίστροφο. Οι παραστάσεις του Ludlam είχαν συχνά στο επίκεντρο τους ομοφυλοφιλικά θέματα, ο ίδιος θεωρούσε ότι το θέατρο ήταν πάντα καταφύγιο για τους ομοφυλόφιλους και ότι το θέμα της σεξουαλικότητας θα έπρεπε να είναι στο επίκεντρο της τέχνης του. Οι παραστάσεις του από πολλούς αντιμετωπίζονταν ως ένα παραδοσιακά κωμικό gay show, που δεν έφερε κάποιον προβληματισμό πέρα από την ελεύθερη έκθεση της ομοφυλοφιλίας. Αυτή η δήλωση, που συμβάδιζε με το κίνημα των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων, εμφανιζόταν πρώτη φορά στην σκηνή. Αντίθετα με τον Ludlam, ο Vaccaro ήταν διστακτικός απέναντι στο θέμα της ομοφυλοφιλίας. Η χρήση του θέματος και η παρουσία drag queens και ομοφυλόφιλων έφεραν έναν κοινωνικό προβληματισμό. Ο στόχος δεν ήταν η δήλωση ή η επίδειξη της σεξουαλικότητας, αλλά το να προκαλέσει, να ενοχλήσει τον θεατή. Επιπλέον, ο Vaccaro ήταν αντίθετος με την λογική ότι το θέατρο είναι ένα καταφύγιο για τους ομοφυλόφιλους.

Το κίνημα του The Theater of the Ridiculous διαμόρφωσε μια αισθητική που επικράτησε στην δεκαετία του 1970 στο χώρο του glam rock και της disco. Η αισθητική αυτή, που σήμα κατατεθέν της είναι το γκλίτερ και τα φανταχτερά υφάσματα, ακολουθεί το κίνημα των ομοφυλοφίλων μέχρι και σήμερα. Επιρροές και αναφορές σε αυτήν μπορούμε να δούμε στα show και στα video clip πολλών μουσικών σε παγκόσμιο επίπεδο. Μετά τον θάνατο του Charles Ludlam το 1987 από AIDS το κίνημα η Ridiculous Theater Company αποτύπωσε στις παραστάσεις του την κρίση του AIDS που πέρασε το κίνημα των ομοφυλοφίλων κατά την δεκαετία του 1970.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου